Annonser

En annonse er et betalt budskap. Hvor dette blir vist bestemmer du ut fra hvilken kanal du velger å bruke. Hver kanal har sin funksjon og ut fra målgruppen din kan vi sette opp en annonse som passer deg. Kunder har mulighet til å velge mellom flere ulike kanaler eller å fokusere på en enkel kanal. 

Vi tilbyr betalte annonseringstjenester på tvers av søk-, sosiale, display- og videokanaler, og fokuserer på å levere best mulig avkastning på investeringen din. Ta en titt på et utvalg av våre tjenester litt lengre ned på siden, eller ta  kontakt i dag for en uforpliktende prat; vi vil gjerne diskutere hva vi kan gjøre for deg.

Dette er noen av tjenestene vi tilbyr innen annonseringer

Ved å fokusere på organisk søk og SEO kan det ta lang tid før du merker resultater, men ved å bruke gode annonser kan du rask se forskjell. Fra øyeblikket du starter vil du bli sett.

Google ads

Er veldig målbart og fleksibelt og du bestemmer kostnadene. 

Instagram ads

God mulighet til å bygge bånd og tiltro til kunder samtidig som du kan merke og selge produktene dine  

LinkedIn ads

Er den største plattformen for profesjonelle nettverk. Passer deg som vil rekruttere eller selge noe i et B2B marked.

Facebook ads

Veldig effektive og spesifikke annonser. Har gode sporingsmuligheter. 

Hva er annonser?

En annonse (ofte forkortet til ad eller ads) er markedsføring av et produkt, merke eller tjeneste til målgrupper for å tiltrekke interesse, engasjement og salg. Annonser kommer i mange former, fra tekst til interaktiv video, og har utviklet seg til å bli en avgjørende funksjon på markedet.

En annonse er forskjellig fra andre typer markedsføring fordi den er betalt for, og fordi skaperen av en annonse har total kontroll over innholdet og meldingen.

Hvorfor bruke annonser?

Annonser er en garantert metode for å nå et publikum. Ved å lage en engasjerende annonse og bruke nok til å nå mange kunder, kan annonser få en umiddelbar innvirkning på virksomheten. Denne effekten kan sees i forbedret handel eller økt merkevare anerkjennelse.

Hvordan treffe ditt publikum?

Annonsering har lenge vært et medium hvor man kan treffe en ny målgruppe, heller treffe sin eksiterende målgruppe på. Om man annonsere på Google, Facebook, Instagram, Snapchat eller LinkedIn, vil dette være kanaler som vil gi bedriften din en mulighet til å bli mer synlig på nett. Vi har sett lenge at flere har økt sitt salg med å treffe riktig med sin annonsering, mens andre ikke har fått tilbake samme fortjeneste med det de investere i å annonsere seg på nett.

Når man skal begynne å annonsere sin bedrift på nett, er det viktig å kjenne sin målgruppe og vite hvor man skal treffe disse. Skal jeg annonsere mer på Facebook eller Google? er Instagram eller LinkedIn bedre for min bedrift? Skal mine annonser tiltrekke seg nye kunder eller få tilbake eksiterende kunder? Dette er bare noen spørsmål som må besvares før man begynner å annonsere på nett.

Når man vet hvilken kanal/kanaler kundene dine er mest aktiv på, ser man videre på hva som er «top of mind» hos kunden din. Hva skal til at de trykker seg inn på din annonse, hvilke søkeord bruker de når de leter etter dine tjenester eller produkter, hvilket bilde eller video skaffer oppmerksomhet, hvilken tekst vil få dem til å ville lese mer og til slutt trykke seg videre på annonsen din. Etter dette handler det om nettsiden, produktet eller tjenesten du har, vil møte forventningene til kunden.

Om du tenker på å bli mer synlig på nett, ta kontakt med oss her. Så kan vi sammen se på de beste mulighetene for din bedrift.

Les noen av våre artikler om annonseringer

Bedrifter har to muligheter når de skal annonsere målrettet på Google, de kan annonser mot enten « Søke-nettverket» eller « Display-nettverket».

Hva er Google ads og 
hvorfor bruke det?